Den 17 februari bjuder Tillväxtverket in till digitalt kunskapsseminarium för besöksnäringens aktörer.
Under hösten 2020 har Tillväxtverket och Visit Sweden genomfört en kunskapsinsats där svenska researrangörer deltog i en seminarieserie i syfte att stärka sin exportförmåga och få ökad kunskap om att paketera och sälja produkter till en internationell marknad. Fokus var på att möta researrangörers krav och efterfrågan, men också på de affärsmässiga möjligheter en tydligare inriktning mot ökad hållbarhet kan ge. Nu bjuder Tillväxtverket in till ett öppet seminarium för att presentera den kunskap som tagits fram.
Seminariet innehåller
– Viktiga konsumenttrender för 2021 och framåt!
– Vad efterfrågar researrangörer på internationella marknader?
– Hållbar turism – ökat fokus på hållbarhet med cirkulär affärsmodell
– Vad är ett incomingbolag och hur arbetar de?
– Möt företag som deltagit. Vad har de fått med sig och vilka utmaningar har de?
Gunilla Söderlund-Roma Mediacenter, Christopher Storm-Granö Beckasin, Camilla Jönsson – Robusta Äventyr
mer information och anmälan hittar du HÄR>>